۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به سایت منطقه ۳ شهرداری رشت خوش آمدید.
رییس سازمان آتش نشانی رشت از راه اندازی مرکز جدید کنترل 125 آتش نشانی رشت خبر داد 1400/05/10
رییس سازمان آتش نشانی رشت از راه اندازی مرکز جدید کنترل 125 آتش نشانی رشت خبر داد
 
 

125 رشت- شهری ایمن با شهروندانی آگاه ساختنی است که در کنار آن به روز رسانی تجهیزات و ادوات آتش نشانی امری مسلم برای بهبود خدمت رسانی به شهر و شهروندان خواهد بود.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت از به روز رسانی مرکز کنترل 125 آتش نشانی و انتقال آن به یکی از ایستگاه های آتش نشانی که دارای فضایی مناسب تر است خبر داد و گفت: ستاد فـرماندهی و مرکز کنترل 125 آتش نشانی رشت هم اینک با 10 خط تلفن 125 آتش نشانی و دو خط ثابت به طور شبانه روز در حال پاسخگویی به شهروندان است که در آینده ای نه چندان دور به 15 خط 125 و دو خط ثابت تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار اطفای آتش سوزی ها سازمان آتش نشانی رشت نسبت به ارایـه بـالغ بـر 38 مورد انواع آتش سوزی، حادثه و خدمات ایمنی اقدام می کند، افـزود: نخستین مرکز دریافت خبر حادثه در شهر؛ ستاد فرماندهی و مرکز کنترل 125 آتش نشانی است که نحوه پاسخگویی، دریافت اطلاعات امری مهم و اساسی در پیشبرد عملیات های آتش نشانان است.

مومنی در ادامه به شهروندان توصیه داشت تا در زمان بروز حوادث ضمن خونسردی با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفته و موارد زیر را رعایت کنند و بعنوان یک امر مهم و اساسی در منزل و محیط کار نسبت به تمرین و مرور آن پرداخته تا گامی موثر در ارایه درست اطلاعات به متصدیان مرکز کنترل 125 آتش نشانی فراهم شود.

 

نحوه صحیح تماس با سامانه 125 آتش نشانی به منظور پاسخگویی به درخواست های ارسالی شهروندان

1-حفظ خونسردی

2- تماس با سامانه 125 آتش نشانی

3-اعلام نوع حادثه (اینکه حریق است یا نه و نوع حادثه را مشخص میکنیم. مثل آوار، آسانسور ، تصادف ، مشاهده جانوران خطرناک ، چاه و ...)

 4-اعلام آدرس به ترتیب : محدوده اصلی -میدان اصلی- خیابان اصلی - میدان و خیابان فرعی- کوچه و پلاک. بعضی آدرسها نیز ممکن است دارای بن بست یا کوچه های تو در تو باشند که میبایست مورد توجه قرار گیرند.
این نوع آدرس دادن کمک میکند تا نیرو دچار اشتباه نشود. چرا که ممکن است چندین کوچه و خیابان با نام مشابه در یک شهر وجود داشته باشند که این روش کمک میکند تا رسیدن نیروی آتش نشانی با بهترین مسیر و بدون اشتباه آدرسی انجام گیرد.

 
 
 
 
تعداد بازدید: 2355
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal