۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
به سایت منطقه ۳ شهرداری رشت خوش آمدید.
عملیات اطفای آتش سوزی در روز گرم زمستان 99 1399/10/27
عملیات اطفای آتش سوزی در روز گرم زمستان 99

 
 

125 رشت-  به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت-آتش نشانان 14 ایستگاه آتش نشانی رشت تنها از  8 صبح پنج شنبه تاکنون 20:29 پاسخگوی 881 تماس تلفنی شهروندان بودند.

 پوشش 28 مورد حریق علفزار ، 2 مورد حادثه و 1 مورد خدمات ایمنی....

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن خداقوت و آرزوی سلامتی برای تمامی آتش نشانان، افزود: آتش نشانی رشت علاوه بر اطفای آتش سوزی های علفزار جهت امداد رسانی و اطفای حریق به حومه شهر شامل جاده سراوان به فومن، اقاسید شریف، روستای کاسان جیرده نیز اعزام شده و به عملیات پرداخته اند.

وی از شدت آتش سوزی ها در بسیاری از مناطق که در مواردی از 1 الی4 ساعت به طول می انجامید، خبر داد و افزود: متاسفانه در برخی مناطق نبود جاده مناسب و صعب البور بودن مسیر منتهی به محل آتش سوزیها آتش نشانان جهت پیشگیری از گسترش آتش سوزی با استفاده از بیل و ادوات دستی نسبت به اطفاء اقدام کردند.

رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن تاکید بر اینکه علت بسیاری از این آتش سوزیها بی احتیاطی و روشن کردن آتش جهت هرس علفزارها توسط برخی افراد بوده ادامه داد: در زمان بروز باد گرم بواسطه خشکی شدید هوا و کاهش رطوبت زمین، روشن کردن آتش آن هم در نزدیکی مناطق مسکونی و جنگل یکی از پر خطر ترین آتش سوزی ها را رقم خواهد زد.

 مومنی افزود: در مجموع عملیات ها 73 آتش نشان بهمراه 27 دستگاه خودروی اطفایی و آبرسان در نوبت های متعدد حضور داشته اند.

 همین گزارش حاکی است: خوشبختانه به همت و تلاش آتش نشانان از سرایت آتش به منازل مسکونی و اماکن تجاری پیشگیری شد.

 
 
 
 

 
تعداد بازدید: 1525
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal